måndag, april 17, 2006

Nanedags

Idag blev maten okej men motionerande blev lika med noll. Promenaden från stationen hem kan ju inte räknas. Inte heller den till affären. Hmmm... ibland är det dumt när man har så nära till allt *ler*

Till kvällen blev det macka med tonfiskröra. Mumsigt och så lätt! Tonfisk, rödlök, mini creme fraice, salt och peppar. Rör ihop och njut! :-D Men det kräver ju att man gillar tonfisk. Själv är jag smått galen i det.

Imorgon ska jag i allafall gå en promenad till bibliotekeket, det är iförsig inte så långt men bättre än inget. Hoppas på att hinna med en runda runt munken och ett pass pilates också, då det inte blev något idag på grund av tentapluggande.

Men nu är det dag för sängen... sömn ska ju vara bra för viktminskningen också. Kostigt... jag borde ha gått ner 20kg för längesedan så mycket som jag sover.
Natti natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Passa dig för tonfisk bara. Jag käkade väl en två burkar per dag lite för länge, så nu klarar jag knappt av lukten..

Att sova skulle vara bra för viktminskning måste vara det sämsta jag hört på länge. Det handlar om den enkla ekvationen eneri in < energi ut, och hur mycket gör man av med när man sover?

Jag tycker du är stark som kämpar på i alla fall, lycka till!

Jessica sa...

Tack Erik!

Jag ska passa mig för tonfisken då *ler*
Nej sömn kanske inte bidrar till viktminskning men som det står här http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,501486,00.html så hinner man inte äta ifall man sover :-P Att bättre sömn sen blir en följd av, kanske inte just viktminskningen men ändrad kost och träning, är i allafall en sak som är säker. Jag snurrade nog till det lite bara.

Jessica sa...

Det kan man säkert göra Anders!
Jag har bara varit lite feg för keso så jag har inte provat.
Köpte keso idag för första gången faktiskt. Gjorde röra med skinka och purjolök och hade till bakad potatis. Det var riktigt smarrigt! Så nu när vågat prova keson så kanske jag kan prova en sån röra tonfiskröra också.