torsdag, april 27, 2006

Morgondagen väntar

Är hemma hos föräldrarna igen. Det betyder onyttig mat. Jag vet att det inte borde göra det. Jag har ju en möjlighet att göra vilken mat jag själv vill ha, gå och köpa det jag vet är nyttigt och bra. Men gör jag det? Nej! Varför handla själv när maten redan finnsi skåpen?
Började igår med att frossa bland de goda ljusa frallorna. Mmmm...

Idag blev det lunch på fiket. Kycklinggrya med curry + ris. Var smarrigt och säkert inte speciellt nyttigt, var sååå krämigt. Satt och åt i två timmar (eller ja... pratade mest), följt av en timmes fika (åt två små kakor... fy mig!). Men vad gör man inte när man träffar sina vänner som har varit borta i tre måander? Hihi söta var de också och påstod att min rumpa var borta. Jag lovar att den sitter på exakt samma ställe som sist de var hemma. ;-)

Imorgon är det nya tag som gäller. Måste försöka få något gjort. Måste skriva ihop ca två sidor till skolan (är det någon som har ett arbete om Band Aid/Live Aid liggande får ni gärna skicka det ;-) ).
Tänkte mig på följade plan, som jag hoppas att kunna följa:
  1. Upp
  2. Frukost
  3. Promenad
  4. Samla fakta + börja skriva
  5. Lunch
  6. Skriva ihop text
  7. Pilates
  8. Duscha + smörja in med brun-utan-sol(?)
Tänkte gå promenad INNAN frukost först... men känner på mig redan nu att jag aldrig kommer att fixa det så det är lika bra att ge upp den tanken redan nu.
Hmm... ska jag hinna med allt detta innan jag förhoppningsvis träffar lite vänner på kvällen, är det nog dags att lägga sig nu.
Natti natti!

Inga kommentarer: