torsdag, april 13, 2006

Faller för frestelsen

Har blivit dåligt med uppdatering här under veckan då jag har haft en del att göra.
Nu är jag hemma hos mamma och pappa igen, och som jag redan förutspådde har det blivit dåligt i matväg... och träningsväg.

Har varken gått någon promenad eller pilates som jag hade planerat... gymmet har det inte varit talas om. Jag har helt enkelt inte haft någon tid. Maten började bra i veckan, då jag fortfarande var hemma hos mig. Men idag har jag verkligen sabbat allt sammans då jag ätit en fjärdedels winerbröd, 5-10 godisar + en pizza! Känns i magen att man ätit saker jag inte är van vid.

Problemet och anledningen till att jag ätit så fel är att jag är så svag för frestelsen. Finns det t.ex. godis eller kakor hemma har jag väldigt svårt att motså att äta det... fast att jag kanske inte alls är hungrig eller speciellt sugen, men finns det så äter jag. Jag har helt enkelt ingen karaktär.

Mår så illa just nu så det känns som om jag borde springa en mil innan jag mår bättre. Jag hoppas på uppehåll imorgon så att jag i allafall kommer ut en liten sväng. Kan ju bara räkna med att det blir mer onyttigt och gott de närmaste dagarna... speciellt på påskafton. Får ta igen för det nästa vecka istället... känns mig just nu alldeles för trött och hängig för att orka bry mig om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tjejen! Hur orkar du med all ångest? HUR???? Jag skulle spy på den fortare än min vikt eller min mattallrik... Tänker på dig och önskar att du kunde vara nöjd som du är!
kram från en full, rosa och lite för tjock tjej!