onsdag, juni 06, 2007

Chokladmjölk


Plugg, plugg, plugg...
Sista dagen då jag har ska plugga innan sommarlovet (för imorgon är det ju "bara" tenta).
Åt lunch med en kompis (chili con carne) och började sedan plugga så smått. Men oj oj oj! Sånt sug som kom! Verkligen ett såntdär "nu-är-jag-sugen-på-något-
sött-så-slipper-jag-att-
plugga"-sug!
Fixade en chokladdryck så nu känner jag mig supermätt och mycket piggare.
Chokladdrycken innehöll, en banan mosad tillsammans med ca 2 tsk kako + knappt 1 tsk flytande honung. Sen i med 2,5 dl lättmjölk och vispa runt (jag använde vanlig elvisp). Blev gott och mättande! Tips är att hälla i fiberberikad havre och kanske lite krossade linfrön ifall man vill ha det som ett bra mellanmål. Eller varför inte hälla i en espresso i också eller istället för kakaon.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Förlåt mig för jag har syndat... Jag har ätit rabarberpaj idag... :( Den var dock så god!