tisdag, juni 12, 2007

Härlig tisdag (16/34)

Idag har det varit en bra dag. Trots ett getingstick under foten och huvudvärk förmodligen orsakad av för mycket sol.

Blev en promenad/joggingtur idag. Mitt straff för glassen m.m. jag ätit. Var fruktansvärt segt men kändes ändå skönt. Åtminstone efteråt. Uppe i 62 av 100 träningstillfällen nu. Hade ju tänkt att komma upp i 65 innan min födelsedag (fredag) så det gäller att ligga i nu då. Blir gym imorgon och får bli löparrundor på torsdag och fredag.

Maten idag har varit finfin. Var sugen i eftermiddags men tog en bit honungsmelon istället. Kändes helt okej.

Och ja... i morses vägde jag mig. Vet ni vad? Sen jag började, eller ja slutade med att äta godis så har vågen stadigt visat på mindre. I morses på ca 2,5 kg mindre än måndagen för två veckor sedan. Gött! Sett från min start har jag nu förlorat (läs blivit av med) runt 14 kg! Jag hoppas på att under sommaren kunna komma under 60-sträcket.

På fredag är det tårta inplanerat... det får bli min morot denna veckan ifall det känns segt. Ska bli så kul på fredag! :-D
Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

grymt jobbat bruden!! Både med godiset maten träningen och vikten!!!! Duktig du e!!!

Anonym sa...

Stort grattis =)

Visst går man ner i vikt när man skippar godiset men det är ju vansinnigt svårt att låta bli det söta ibland. Suget kan ju verkligen bli enormt och det suger verkligen.
Duktig du är