söndag, juni 10, 2007

dag 11, 12, 13 och 14 av 34.

Hej hej!
Jag har fått sommarlov och passat på att njuta av det fina vädret.. med andra ord har jag hållt mig långt bort från datorn.

Så... de senaste dagarna? Hur har de gått?
Sådär...
Jag måste erkänna att jag inte har varit helt och hållet så duktig. På tisdag ska jag ut och springa har jag tänkt så jag kan sona för mina synder.

Lite kort så har det varit såhär:

Torsdag
Sista tentan! Gick nog helt okej! Delade på en kebabrulle till lunch.. oj oj. Och på kvällen var det klassfest. En klasskamrat hade köpt Toffifiee till mig (vi var hos mig..) så jag hade inte hjärta att inte äta någon, tog en och var nöjd med det. Men så gjorde några klasskamrater något som jag aldrig ätit förrut. Snoorsh eller något liknande kallade de det och det bestod av en grillad mashmellows som lades mellan två mariekex. Sådärgott... (se bildbevisen här bredvid)


Fredag
Åkte hem till mor och far och jag tog två små skedar glass till kaffet eftersom värmen höll på att få mig att gå under (det sades vår deal att vi skulle få äta glass när det var runt 30 grader och det var det ju.. . men tja.. ändå).

Lördag
En msk lättglass efter maten till en stor skål jordgubbar. Var ju kanonvarmt då också.. men men.. På ett kalas på kvällen var värdinnan (grattis igen Madde) så söt så hon gjorde varm frukt i ugnen med lite kokos på och till det hade hon vaniljkesella som var blandad med "turkyoghurt". Tog lite av röran och en del frukt. Gott gott! Rekomenderas! Var visst en färdig påse med blandfrukt i.. massa goda!
Söndag
Tog faktiskt två msk lättglass till kaffet idag också... skyller väl på vädret men ändå inte. Skyller på mig själv.
Mamma bakade kaka att ha med till jobbet imorgon nu på kvällen... svårt att hålla sig borta från den nybakade kakan som skars upp.. men jag gjorde det i alla fall.

Så nu i veckan får det bli bättring! Ska ta en straffjoggingrunda på tisdag i allafall.
Försöka följa ett träningsschema som detta:

Måndag: Promenad
Tisdag: Joggingrunda
Onsdag: Gym
Tordags: Promenad/jogging
Fredag: Promenad/jogging
Lördag: Promenad
Söndag: Promenad

Kommer inte ha möjlighet att gå på gym så ofta som förrut tyvärr så jag får köra på promendare och försöka jogga lite. Blir värmen inte så olidlig kanske jag till och med ska köra mitt gamla pilatespass.

Förresten: Är ni duktiga på "plankan"?
Man håller armarna i 90graders vinken med underarmen mot marken, lyfter benen och stödjer sig med tårna. Sen gäller det att hålla kroppen rakt och inte svanka upp. Det är min stora skräck på Core och Body Pump men jag har gett mig tusan på att försöka klara den bättre! Kanske börja lite lite varje dag.

Bild från Giviktkoll.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hatar plankan... Man vet att man gör fel när det börjar göra ont mellan skulderbaldet (då spänner man magen för lite). Bara ett tips :)

Anonym sa...

Oj en ny kroppsdel (baldet). Skulderbladen :)

yllet sa...

Usch jag suger på plankan!! Den är asjobbig!
Du verkar ha haft några jättetrevlig dagar, det var du väl värd!
Jag har flyttat in på blogger jag med: http://ylletfilosoferar.blogspot.com/ för mitt föra ställe krånglade så mycket.

Hoppas det blir lite svalare snart för i den här värmen blir jag tokig! :)

Kram kram!

Anonym sa...

Åååh, smoooors... Står, i alla fall var enligt min värdfamilj under mitt utbytesår, för " some moore" , typ "give me some moore" och så blev det smooors... Kan vara sådär härligt onyttigt jättegott men samtidigt så sött att man inte äter så många. De smooors som min familj gjorde innehöll även en bit choklad mellan mashmallowsen. Chokladen smälter lite lätt och det blir nog godare än bara kex och mashmallows. Kul blogg som jag tittar in till lite då och då!

Jessica sa...

Maria: Aah! Smooors låter betydligt godare än Snoorsh som jag uppfattade det som.. :-) Och den där chokladen låter hur gott som helst på! Får se om jag får prövat det i sommar.
Kul att du kikar in :-)