tisdag, juni 05, 2007

Godare än godis

Mmmm gubbegubbar är min stora sommarfavorit!
Jag älskar dessa röda härliga bär som bara smälter i munnen.
Köpte för första gången i år svenska jordgubbar i affären och satt ute med skolboken och åt och läste.
Min arm är nog nästan lika röd som gubbarna, så jag gick in när jag började känna hur det hettade. Dum som man är så tänkte jag ju inte på att solen kunde vara så var på eftermiddagen och smörjade därför inte in mig med solskydd.

Och jordgubbarna var hur goda som helst att bara äta som de var. Hade faktiskt små funderingar på att gotta mig med lite lättgrädde på och kanske lite lite socker. Men det behövdes inte alls. Fast, någon skål med glass och jordgubbar måste jag ju ha! Kanske det jag ska be om att få på min födelsedag istället för tårta?

2 kommentarer:

Malin sa...

Ååååå, vad sugen jag blev på jordgubbar nu!
Mmmmmmm.....
Vad duktig du är som håller i din utmaning! Håller på dig!
Kram i massor

Anonym sa...

Bara jordgubar, glöm det, klart det ska bli gräddtårta (med jordgubbar)!!!

kram Mamma & Pappa