torsdag, juni 21, 2007

Ups and downs

Jag tror att jag är en varannan-dagare. Varann dag sköter jag mig exemplariskt, medan jag nästa dag slarvar och har mig.

I tisdags var en bra dag, inget sött, inget onödigt, en promenad som slutade i en störstskur (nästan synd att man inte hade kamera med...). (67/100)

Igår, onsdag, däremot blev en allt sämre dag.
Började okej med en joggingtur i skogen (68/100), men efter lunchen smakade jag på en "chokladpinne" som fanns i kylen. En liten liten... ville bara se ifall den smakade mycket kaffe eller inte (hmm... kan ju intala mig att det var därför i allafall).

Sen var jag och mor och handlade. "Visst ska vi köpa något till fikat", tyckte hon... Jag var lite yr i huvudet, om det berodde på värmen, kommande regn, joggingturen eller vad det nu var vet jag inte, men jag intalade mig att det nog var för långt blodsocker (har det emellanåt så det var inte heeeelt omöjligt), så vi köpte varsin äppelknyte till fikat.

OCH! Som om inte det vore nog! På kvällen bakades det åter igen tårta här hemma, denna gång till pappa som han skulle ha med till jobbet. Kanterna skulle skäras så de blev raka och fina... och ja, det som blev bortskuret åt vi upp tillsammans.
Med andra ord: ännu en ätardag.


Idag ska jag ha med mig fika till "syjuntan" med några vänner. För att undvika kakor och sånt har jag bestämt sedan tidigare att det blir fruktsallad. Några bra tips på vad man kan göra för god fruktsallad?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gör nästan alltid med galia, kiwi, blodgrape (fileade klyftor) och äpple. Blir jättegott!