söndag, maj 21, 2006

Maten vecka 21

Ska köra en lite annorlunda vecka nu. Jag ska försöka mig på en "soppdiet".
Inte för att jag tycker att det är superbra med olika dieter utan mer för att få en liten kick och se ifall det verkligen fungerar.
Såhär ser receptet och schemat ut:

Supersoppa, ca 10 liter.

6 stora lökar
1 normalstort kålhuvud
4 morötter
1 selleristjälk
5 buljongtärningar (kött)
2 burkar konserverade tomater
2 gröna paprikor
2 påsar löksoppa (pulver)
soja, kryddor efter behag

Skär ner grönsakerna i en stor kastrull. Tillsätt vatten så att
grönsakerna täcks precis. Tillsätt soja om du vill.

När du sedan känner dig hungrig, ät så mycket du vill av soppan. Den
innehåller inga kalorier. Ju mer du äter av soppan desto mer går du ner ivikt.

  • Dag 1 Ät olika sorters frukter (ej banan) så mycket du vill. Melon gåroxå bra.Kalorimängden är så liten att om du håller dig till den här dieten så kan du gå ner upp till 1350 gram om dagen. Soppan får du äta så mycketdu vill av.
  • Dag 2 Olika sorters grönsaker (ev kokta) + så mycket soppa du vill.
    (Undvik ärtor och bönor)
  • Dag 3 Olika sorters frukter och grönsaker (ej banan och potatis). Soppa.
  • Dag 4 Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk. Soppa.
  • Dag 5 Ät 6 tomater och ca 280-340 gram nötkött. Drick 8 glas vatten underdagen. Soppa.
  • Dag 6 Ät så mycket nötkött du vill och olika sorters grönsaker. Soppa.
  • Dag 7 Ät råris och grönsaker, drick saft (sockerfri), te eller svart kaffe hela dagen.

Jag gjorde dock soppan såhär istället: Bryn lök, strimlad vitkål, "morotsmedaljoner" och hackad röd paprika. I med en buljontärning och krossade tomater med basilika. På med lite vatten. Klart! Smakade finfint! Men kan tänka mig att man tröttnar efter ett par dagar *ler* Jag gjorde inte mer än ca 2 liter så jag lär behöva göra en ny sats under veckan ifall jag fortfarande orkar med den.

Min stora fråga för tillfället är bra: Hur gör man med frukosten? Äta soppa???

Inga kommentarer: