tisdag, maj 23, 2006

Tisdag

Trött, trött, trött! Hur kan man blir så trött av att göra INGENTING?!
Kanske därför jag är trött?

Frukost: Två skivor dinkelbröd med en lättostskiva på varje + grönt te
Mellanmål 1: Päron
Lunch: "Supersoppa" + ett knäckebröd + ananas till efterätt
Mellanmål 2: Samma som frukost fast utan teet
Kvällsmat: "Supersoppa" + nybakat smarrigt bröd (som jag kom på inte var så nyttigt som det först lät... men åh så gott!!!)

Blivit en promenad till och hem ifrån brorsan som bor på andra sidan stan. Helt enkelt inte orkat att göra något mer... är helt slö!

Brödreceptet till den som blev sugen:

Mammas nyttiga bröd!
3 dl grahamsmjöl
3½ dl vetemjöl
3 dl fil el. naturell yoghurt
1/2 dl russin
3/4 dl sirap
1 tsk bikarbonat
1/2 dl lingonsylt
ev. linfrön
salt (oj! kom på att jag visst glömde det... men det var gott ändå)

Blanda ihop alla ingredienser. Lägg i limpform och grädda ca 40min i 200grader. Ska alltså INTE jäsas!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det går okej, men jag följer det inte till pricka som sagt. Använder mer soppan som en måltidsersättning men äter mellanmål och frukost som vanligt. Tyvärr tog soppan jag gjort slut idag så jag måste fixa mer till ikväll ifall jag ska forstätta men det tar inte lång tid som tur är :-)