tisdag, september 04, 2007

Inte mycket bättre...

Efter gårdagens miss tänkte jag verkligen ta ett rejält tag och bege mig till gymmet idag.
Men så kände jag mig inte helt frisk så det får helt enkelt vänta lite till. Känns som om jag är febrig och matt i hela kroppen, trots att snuvan börjar försvinna nu. Vet inte vad som är bäst att vara? Snuvig eller febermatt?

Maten däremot blev helt okej idag. Inga chokladbollar idag inte. Tog ett äpple till teet på eftermiddagen istället och kände mig nöjd.
Till kvällsmat gjorde jag en stor form med lasagne (med fk-plattor) så nu har jag mat i ytterligare fyra dagar i frysen. Är så härligt när matförrådet börjar fyllas på igen.

När tid ges ska jag ta och skriva ner ett riktigt matschema igen så jag har lite bättre koll på vad jag tänkt laga för mat i veckan, så jag inte äter samma mat från matlådorna tre-fyra dagar i rad. Att planera maten i förväg så jag kan handla hem allt på en gång hjälper verkligen mig att hålla mig borta från sista-minuten-köp med godis och kakor dessutom.

Nej, åter till pluggandet. Har en liten redovisning i morgon och två kapitel och jag har bara skrivit ihop om det ena än.

Sorry för att småsnurrigt inlägg. Snart ska jag vakna till och börja skriva ordentligt igen :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till på föreläsningen:)

Anonym sa...

finfin bild du lagt in! vilken puma du är! =)

skit bra att planera mat och göra matlådor! då kan man undvika mycket spontant-äta-dåligt!! smart smart!

Anonym sa...

Planering, matlådor och bra sömn och så fixar sig resten. Nästan i allfall :-) Tack för ditt inlägg i min blogg! Det är märkligt det där att så många upplever att sötsugen faktiskt försvinner när man gör uppehåll. Och är man av med sötsuget så har man ju vunnit väldigt mycket!! :-)