onsdag, september 12, 2007

Underligt

Visst är det konstigt hur ens smak kan ändras efter hand.
För kanske ett år sedan avskydde jag havregrynsgröt till exempel. Jag tyckte att det var avskyvärt och visste inte hur jag skulle kunna få i mig en hel tallrik på morgonen. Det var grovt och konstigt... och då var det ändå bara vanlig havregrynsgröt.
Idag sitter jag här med en stor portion fiberberikad havregrynsgröt och tycker att varje sked smakar kanon!
Samma sak är det med exempelvis gurka som jag förr i tiden inte kunde äta en enda skiva av.
Är det ett tecken på att man blir vuxen?

Vad har du för grejer du börjat tycka om den senaste tiden?
Eller har du kanske något du avskyr? - kanske dags att försöka bli av med det?

Snart skola... sen frisören... Puh!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag avskyr brysselkål, har alltid gjort och kommer alltid göra. det är som kräkmedel. lycka till hos frisören:)

Anonym sa...

vanlig havregrynsgröt är kräkäckligt! Alldeles för klibbigt! Hur är det annars? Vad blir det för skoj frisyr? Kram från världens bästa Theresia

Malin sa...

Du är ju bara för snygg på bilden!!!
Havregrynsgröt rockar!!
Helst ska det vara Gyllenströms - det röda paketet.
Kram kram

Anonym sa...

ja du.. inte gröt iaf! provade ju det i måndags efter några års uppehåll! huuu var precis så illa som jag mindes det!! ;) dock har jag börjat gilla isterband det har jag aldrig gjort förut! inte för att jag vet om det är så , dte är ju rätt fett1 men ändå! får man vuxenpoäng för isterband?!