söndag, september 16, 2007

Summering av veckan

Veckans mål som jag satte förra söndagen löd:
  1. Träna fyra gånger, minst
  2. Inte äta godis
  3. Göra ett matschema som jag följer helt, eller så gott som
  4. Äta mer grönsaker och frukt
Så hur har det gått?

1. Jag har tränat fyra gånger på gymmet och tagit en kortare promenad innan frukosten i lördags samt en längre på eftermiddagen. Så jag har faktiskt tränat ca fem gånger denna veckan. Klart godkänt!

2. Inte ätit någon godis. Dock har jag ätit två små bitar av en "hallonglasspaj" som jag gjorde med alternativa ingredienser (typ osötade fk. digestive, lite honung istället för sirap, blandning av olja och margarin istället för bara margarin, lätt vispgrädde, lättkesella, osötad hallonjuice istället för söt hallonsaft). Så det kändes okej, men inte helt bra.

3. Mitt matschema har jag följt på ett ungefär. Lite annorlunda i helgen (har haft besök av killen så det har ju funnits två viljor då ;-)), men det känns ändå helt okej.

4. Frukt och grönt har jag ätit till varje måltid (förrutom under mina grötfrukostar) samt till mellanmål och på kvällen då jag varit sugen. Känns skönt att komma igång med grönsakerna som jag annars lätt missar.


Inför nästa vecka
Jag kan inte riktigt komma på några nya mål jämför med dem jag satte förra helgen så jag kör på samma sak igen. Dock vet jag att jag förmodligen kommer äta en liten bit tårta på fredag då jag ska på "Campus-kalas"... Istället får jag väl försöka att hinna med ett extra styrketräningspass på gymmet.

Liten fråga som inte har med träning eller mat att göra:
Om man ska ha en svart klänning med ett lila skräp + lila strumpbyxor och svarta skor... vad ska man då ha för färg på smyckena? :-) "Återträffen" på gymnasiet hägrar och jag börjar planera allt mer...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får skynda på så de inte tar slut :P kostade bara 20 spänn nu på rean... Men det fanns fyra kvar när jag var där idag... :)

Anonym sa...

tycer du ska följa upp skärpet med lila smycken då!! förresten, grattis till att gjort en så bra vecka!!

Anonym sa...

guld eller silversmycken passar till allt!

kram

Anonym sa...

Håller med om att guld och silver är finast! Nästa vecka kan vi luncha om du vill... Kram Theresia