tisdag, september 04, 2007

Träna eller inte träna? ...det är frågan

Hemma från skolan och sitter och funderar på ifall jag ska dra mig till gymmet eller inte.

För
- jag vill
- jag behöver det
- jag blir piggare

Mot
- jag är snuvig och halsen kliar
- huvudet känns inte riktigt här (feberkänsla?)
- har en redovisning imorgon som jag inte börjat med

Så... vad är bäst? Kurera sig helt och sen gå till gymmet, eller smygstarta idag?

Om en timme måste jag senast springa iväg mot gymmet om jag dit. Men nu ska jag göra mig en smoothie för att skaffa mig lite energi innan jag kan börja göra något här hemma eller tänka klar om hur jag ska göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Träna inte när du känner dig sjuk. Lite förkylning är ok, men när halsen kliar ska man akta sig.

Ta en promenad istället, om du vill röra på dig, är min åsikt. ;)