fredag, september 14, 2007

Tris gårdag- toppen helg?

Igår var det en riktig piss-dag! Inte förrän kvällen blev det bra, men då var jag för trött för att skriva något.

Det började egentligen igår kväll...
  1. Min mobil krånglade hela onsdagen och på kvällen valde den att lägga av totalt. Jag som använder den som väckerklocka fick lite panik innan jag kom på att min stereo kunde sättas på timer. I ren frustation tröståt jag ost (lätt hushållsost) och vindruvor. Sov dock inte så djupt då jag fortfarande var orolig att det inte skulle fungera.
  2. Mobilen fungerar fortfarande inte och skolan är svår.
  3. Jag går iväg för att köpa en ny mobil jag tittat på dagen innan, men som idag visar sig kosta 800kr mer än vad hon i kassan igår sagt. Jessica blir minst sagt tjurig.
  4. Gör en skoluppgift där jag intervjua några elever, humöret börjar bli bättre.
  5. Jag ringer runt och hör vad mobilen kostar på andra ställen, men bestämmer mig för att gå tillbaka till affären ändå (vet inte riktigt varför). Och tillslut får jag ner den 300kr och den kostar nu ungefär samma som genom nätet... humöret ökar.
  6. Jag kör step-up (jag + tränaren, haha) och core. Humöret är näst intill på topp.
  7. Snackar med folk i över 2 timmar på kvällen och tillslut är jag helt på topp och somnar gott efter att ha lekt med mobilen.
Oj, vilken story det blev. Summan av kademumman: man mår bra av att träna! Kände verkligen att jag kunde få ut lite av min tidigare ilska genom att ge järnet under träningen och idag är jag trött i kroppen men väldigt glad.

Maten igår blev bra. Inga onyttigheter och grönsaker till alla målen och lite frukt emellanåt.
Denna helg känns dock som en utmaning då killen kommer hit i eftermiddag. Inte för att han är den som gillar att köpa chips och sitta framför tvn med. Nej, han är klok och äter hellre en frukt på kvällen. Men jag själv vill gärna lyxa till det lite och göra lite annan mat, som dock inte alltid är så nyttig. Men jag får väl försöka hitta bättre alternativ bara.

Återkommer förmodligen på söndag först.
Ha en trevlig helg!
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vissa dagar är "skit" andra är bättre! Motion/träning är perfekt terapi då man får utlopp för alla negativa känslor och tankar...

Hoppas mobilen funkar bra :)
Och förrsten, lycka till med hälsan och vikten!!

MVH Sandra