måndag, september 03, 2007

Kasst

Det blev en kort och gott skitdag idag.
Vaknade och kände mig inte alls pigg, men masade mig ändå iväg över torget till en kompis för att plugga. Mycket snack och tedrickande och ett par försök till att plöja igenom lite av den smått obegripliga trigonometrin resulterade i att tre chokladbollar som stod på bordet slank ner.
Emelies inlägg om hur vi äter i olika situationer kunde inte kommit mer lägligt. Det är ju precis så det är. Att man ursäktar sig i olika situationer för att få lov att äta. Min ursäkt idag löd: det är så synd om mig som mår så dåligt och som inte förstår något. Usel ursäkt med i stunden lät den väldigt bra. Och jag måste erkänna, hur lite jag än vill det, att chokladen kom väldigt lägligt och faktiskt uppfyllde sitt syfte.

Men det är verkligen på tiden för mig att skaffa mig nya belöningar istället för olika mat. När tid och ork ges ska jag sätta mig ner och ta en fundera kring just detta: vad ska jag belöna mig med?

Nej, jag ska ta en stunds pluggande innan jag kryper ner i sängen och försöker sova bort min förskylning (eller vad det nu är för något jag har fått) så jag kan sköta mig bättre imorgon.

Kram!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Så sant med ursäkter. jag höll på (märk dock att jag för en gång skull inte gjorde det) att köpa godis igår, för jag hade ju precis klarat av min första arbetsdag. Det lät jättebra i mina öron...
En stor krya på dig kram från mig!

Anonym sa...

kul att mitt inlägg uppskattades! meningen att det skulle få igång de små grå liksom! kanske ska du tänka ut vad du älskar mest och så ha det som belöning!? shopping? bio? nån heminredning?! en ny tidning?! en bra bok!? finns sååå mycket att njuta av här i världen! =)