söndag, september 23, 2007

Såhär ka det inte fortsätta...

Skulle skrivit igår men min dator är emot mig emellanåt så här kommer ett snabbt försök till uppdatering om förra veckans resultat.

Veckans mål var...


  1. Träna fyra gånger, minst
  2. Inte äta godis
  3. Göra ett matschema som jag följer helt, eller så gott som
  4. Äta mer grönsaker och frukt
Så hur har det gått?

  1. Har tränat måndag (spinning), tisdag (body pump), torsdag (step + core), lördag (promenad), söndag (step + core). Så jag kom upp i fyra riktigt träningar på gymmet och en lite halvdan promenad. Godkänt!

  2. Inte ätit någon ren godis, men dock kakor m.m. Så nej, det var inget vidare där. Underkänt!

  3. Matschemat har jag följt sisådär. Tanken är ju ändå inte att jag ska följa det till punkt och pricka utan ha den till stöd då ideén tryter och det är precis vad jag har haft. Så godkänt där med.

  4. Mnjaooo... Jag började äta mycket grönsaker men sen till helgen så orkade jag helt enkelt inte bry mig lika mycket. Underkänt!
Slutsats
Veckorna går bra men till helgen blir jag alltför lat för att orka bry mig och tänka tillräckligt långt. Dags för nya tankar.

Denna veckan då?
Borde försöka följa mina punkter till pricka, men efter utelunch idag med kinamat (åt "bara" två friterade köttbitar och ingen friterad banan med glass som fanns till efterätt utan åt "bara" konserverad frukt). Så duktig var jag... eller inte speciellt duktig alls. Med tanke på att det är kräftskiva på onsdag och skolåterträff på fredag kan jag redan nu säga att jag inte kommer att sköta mig dessa dagar. Men det ger mig ju inte anledning till att inte sköta mig de andra dagarna. Nej, jag ska väl försöka så gott det går. Men jag ska tänka ut en riktigt bra plan för veckan därpå och framåt. MÅSTE tänka igenom något nytt. Jag klarar ju helt enkelt inte att komma in i rätt tänk som jag en gång haft. Kanske behöver jag något mer drastiskt? Som någon form av dietstart bara för att väcka mig lite?

1 kommentar:

Anonym sa...

kanske borde du tänka långsiktigt, på de slutgiltiga målen? men ändå ta en dag i taget om du förstår vad jag menar. inte sätta upp så mycket punkter och förbud. utan ta en dag itaget "idag ska jag äta detta och inte detta och träna detta för att jag ska nå det där målet där bort"! hänger du med?!