fredag, september 21, 2007

Motsägande

Jag blir så irriterad på mig själv.
Först byter jag underrubrik på bloggen för att förtydliga att det viktigaste ändå är att må bra med hur man ser ut. Samtidigt känns det som om jag gnäller mer än någonsin tidigare på hur jag faktiskt ser ut och väger. Skärpning!

Det viktigaste är ju ändå att må bra med hur man är, och är man inte nöjd får man försöka ändra sig så man är det. Vikten går ju inte att göra något åt inom en eller två veckor, eller månader ens för den delen, trots att det går att påbörja en förändring. Nej, det är ju ett mer långsiktigt projekt. Men inte hindrar det en till att må bra, vara nöjd och ha ett bra självförtroende NU!

Bara för att man vill må bättre och se snyggare ut någon dag, hindrar det dig inte från att även må bra nu!

Kram!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Välkommen till klubben! Visst är det hälsan och allt sådant som är det viktigaste, men men... Vi är bara människor så det är helt naturligt att vi bryr oss om vårt utseende. Bara sålänge det kommer på andra plats efter hälsan så är det väl okej, eller?!!
Kram På dig!