söndag, september 23, 2007

Skithelg!

Har haft en riktig skithelg då man ser på motion och mat. Tyckte att jag skötte mig rätt bra i fredags då det var "Campusfest" (Campus firade 10 år och bjöd in på fest med mat, dryck, kaffe och tårta). Jag drack vitt vin istället för söta cidrar samt hoppade tårtan. Blev dock ändå ett glas cider då vi gick vidare ut till en bar efter att festen var slut... Det var väl där det dåliga började förmodar jag... Man ska aldrig falla för frestelsen! ALDRIG! Som en kompis så klokt sa: "Tänk på känslan efteråt och stå emot!"

I allafall fortsatte det med lördag. Jag startade med en grov fralla till frukost tillsammans med en kopp te. Det hör till min helg att lyxa till det med smörgås istället för gröt *skrattar* Vilken lyx! ;-)
Sen blev det en fika på stan med en kompis jag inte träffat på en hel vecka! Unnade mig en kaka (jordnötshjärta som jag älskar) eftersom jag inte åt någon tårta dagen innan. Där föll jag igen! Vi kom vid 3-4-tiden på att vi inte ätit någon lunch och åt färdig äpplepaj med vaniljsås som fanns hos henne... vilken lunch! Jag kände mig yr och konstig någon timme senare då jag kommit hem och insåg att jag visst behövde mer lunch och gjorde en fiskburgare till mig.

Tja, dålig helg har det minst sagt varit. Och motionen hittills har bestått i en promenad med några hundar. Inte så svettigt direkt då jag gick med den lilla taxen som föredrar att nosa och slicka på allt han ser/nosar sig till.
Ska i allafall iväg till gymmet om en dryg halvtimme och hoppas på att vakna till efter step up och spinning. Och känna att jag kan göra bättre ifrån mig under nästa vecka.

Börjar faktiskt bli lite smått stressad inför nästa fredag då det är återträff på gymnasiet. Det känns som min dubbelhaka är tillbaka och jag känner mig inte alls så pigg och fräsch som jag hoppades. Skulle helst vilja köra någon dunderkur under kommande vecka så jag känner mig på topp till på fredag, men vad tjärnar det till egentligen? Dessutom är det kräftskiva med klassen på onsdag så då lär jag inte följa någon kur på något vis.
Men har du någon dunderkur för att göra en pigg och fräsch så hör av dig! :-) Gärna någon som gör att mitt hår blir glansigt och inte så bongstyrigt också ;-)

Nej, återkommer ikväll.
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej sötnos! ibland blir det så där! men vet du vad som följer efter en skithelg? en kanonvecka då man kompenserar och tar igen!! så gräv inte ner dig över the passt utan se till the future! =)