fredag, november 10, 2006

Bra morgon!

En liten liten paus från pluggandet...
Passar på att skriva några rader när jag ändå blev avbryten av annat (killen på msn och mamma på telefon... haha mamma ringde och grattade mig på namnsdagen... jag heter Martina i trejdenamn *skrattar*). Jag har verkligen ingenting emot sånna där små avbrott från skrivandet :-)

I morsers gjorde jag som Fialotta tipsade om och gick en promenad INNAN frukosten. Kom upp en halvtimme senare än beräknat men klockan 10 hade jag i allafall gått en promenad, ätit frukost och var redo att börja skriva. Kändes verkligen skönt! Att jag under de senaste två timmarna inte har skrivit mer än ungefär en halv sida ska inte förstöra mitt goda humör!

Har som mål med skrivandet att skria 100 ord, sedan göra något annat i ca 10 min och sedan samma sak igen. Ja, lunchen tar ju förståss över 10 min att laga och äta men om jag är riktigt duktig äter jag med en bok i handen. Ska under någon av min paus redovisa gårdagens miss men mer om det då.

Åter till skrivandet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns när jag o min klasskamrat satt o skrev c-uppsatsen. Vi var väldigt strikta till att sitta på dagtid o då verkligen jobba med uppsatsen o inget annat. Det gick rätt så bra förutom några gånger då vi bara surrade o fick inget gjort. Eftersom vi satt från morgon till eftermiddag så satt vi nästan aldrig på kvällen o på så sätt hann vi med annat också. Vi hade dessutom praktik samtidigt som vi skrev, så dom dagar vi var helt lediga var få.

Hoppas att din uppsats blir bra, o du ska se hur mycket tid du får över när den väl är klar!

Kanske ska jag åka till barnens hus o se om dom har små plastnappar, det har jag inte tänkt på.

Anonym sa...

Det är faktiskt riktigt skönt att ta en morgonpromenad tycker jag. Man vaknar i tid, har hela dagen framför sig och man har gjort bort träningen. Underbart.