lördag, november 18, 2006

Utmanad av Theea :-)

Blev utmanad av Therese så nu kommer en till lista.


Körkort: Ja, haft sen 28:e januari 04.
Bil: Nopp... jag är student och bor mitt i stan ;-)
Matservis: Håller på att spara på Lovisa.
Soffbord: Mnjaa... ett minilitet runt vid fåtöljerna.

Hemförsäkring: Yes!
Eget boende: Ja, studentlägenheten.
Fast inkomst: Mnjaa... CSN :-P
Köksbord: Japp! En av de få i korridoren som har :-D
Finglas: Ja i flera uppsättningar. Lovisa, Ittalas Ultima Thule och Kristallglas från Polen bl.a.
Betalkort: Jarå! Ett måste!

Ica kort : Yes! Vuxenpoäng ;-)
Toarullehållare: Jadå, ingick i lägenheten.
Duschdraperi: Ja, ljusblått med blommor typ.
Barn: Nej nej.
Sambo/make/maka: Nej.. inte än. "Bara" pojkvän.
Spelar bingolotto: Nej.
Tippar på lördagar: Nopp.
Internetbank: Yes.
Organiserat skafferi: Emellanåt, sorterar typ varannan vecka.
Färsk mat i kylskåpet: Såklart!
Faller för reklamfilm: Haha jo det gör jag nog... till och med gått på TV-shop så...

Har fläckbortagningsmedel hemma: Mnja... har en galltvål.
Pensionsfond: Nej inte än.
Sopsorterar: Ja en del. Papper, metall, hårdplast och wellpapp.
Prenumerar på någon dagstidning: Nej.
Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning: Nej, läser mammas och min mosters istället
Letar middagstips: Emellanåt... men blir oftast det gamla vanliga tyvärr. Är för feg!
Får majoriteten av post i räkningsform: Haha jaaaa! Får aldrig reklam typ... hade varit kul att få något annat någon gång.
Har en stavmixer: Ja, en blå fin jag har fått av en kompis... fast det ryker från den ibland..
Äter söndagsmiddag: Nej, men blir något mot det hållet ofta när jag är hos mamma och pappa.
Försöker att inte svära: Ja, inte bra att få in det som vana... haha dumt när man ska bli lärare.
Sorterar tvätt: Bara när de ska in i maskinen.
Har en krok i badrummet märkt "gäster": Nej

Mobilabonnemang: Nej Telia refill.
Hemtelefon: Yes, dålig telefon men bra abonnemang (ComHem)
Veckohandlar: Försöker men har för nära till affären för att alltid orka det.
Medlem i hyresrättsföreningen: Nej.
Gardiner: Ja, har ett par lååånga till mina höga fönster i färgerna vitt, beige, brunt och turkost.

Dukar: Nej inte en enda framme i allafall... en tablett på "soffbordet" bara.
Överkast: Ja, ett ljusbrunt typ,.
Kuddar för prydnad: Ja en mängd i sängen som även fungerar som soffa.
Fruktskål på bordet: Nej, men ett kakfat som agerar fruktfat på bänken.

Sådär... nu kanske ni känner mig lite bättre :-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Mycket sött kak/fruktfat. Sådant vill jag ha.