måndag, november 13, 2006

Nya vanor SKA införas!!

Jag är så himla lat!
Jag måste verkligen sätta fart och skärpa mig igen. Jag blir besviken för att jag inte går ner men i samma stund sitter jag och äter en bit tårta! Hur tänker människan egentligen?
Det är åter igen dags att försöka ändra sina vanor och INTE gå i alla fallgropar!

Är inte hundra på hur stegen varit de senaste dagarna men kör på ett ungefär (överdriver i allafall inte) och träningen har ju stått på noll... bortsett ifrån två långpromenader och några småövningar i torsdags/fredags.

Träningen
Stegräkning: (totalt: -134.00)
Sidböj: 100 (-2.000)
Rumplyft: 50 (-1.100)
Situps: 0 (-1.575)
+ 2 långpromenader (37/65)

Denna veckan är det verkligen på tiden att försöka minska på de steg och övningar jag missta och att införa nya vanor! Promenad innan frukosten är något som jag ska försöka få in, dock får de vänta tills på onsdag.
Dessa vanor skall införas:
  1. Promenad innan frukost
  2. Mindre måltider
  3. Mer frukt och grönt
  4. Mer vatten
  5. Mer träning (mist ett gymbesök, två pilates och två långpromenader (morgonpromenderna är bara halvtimmes och alltså ingen långpromenad))
  6. Ha tagit igen minst hälften av alla småövningar och 30.000 steg till söndag!
Det gillar att ligga i nu alltså! Dessutom ska jag ju komma någonstanns med mitt skolarbete.
Måste skriva små egna dagsscheman så jag får gjort något och kommer upp i tid.
Imorgon ska jag även väga och mäta mig eftersom jag missade det idag.. jag räknar med plus på alla håll! Tyvärr men sant.

Söta ni som röstar ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men jessica, du får lugna ner dig ett par hekto. man måste vara lat. annars är det inte hälsosamt. jag till exempel är jättelat och mår jättebra /christine

Jessica sa...

Nejdå Kicki! Det viktigaste är att man har roligt under tiden! :-) Fast man vill ju ändå komma någonstans...