lördag, november 18, 2006

Lista

Är så många som gjort massa listor på sistonde i sina bloggar och jag vill ju inte var sämre jag heller. Men jag gör min egen med träningsanknytning istället. (Tog bort några bokstäver eftersom jag verkligen inte kom på något på dem)


A står för anledningen till att jag började träna/tänka på vad jag äter: För jag ville må bättre! Känna mig pigg och nöjd samt att lättare komma i snygga kläder
B står för belöning jag unnar mig ibland: en god kaka
C står för centrimetrar jag förlorat runt kärlekshandtagen: 14
D står för den dagliga träningen: Ska vara 100 situps, 100 sidböj, 50 rumplyft + 10.000 steg
E står för egenskap som jag avskyr respektive gillar hos mig själv: lat och glad
F står för frukt jag älskar: vindruvor, päron, ananas, nektarin, plommon m.m.
G står för den grönsak som är min favorit: Gröna bönor på burk! - Haricots Verts
H står för hur gör går till väga: genom sunt förnuft med maten samt träning
I står för irriterande moment som stör träningen: plugg, regn (ingen ursäkt egentligen), halka, min egen lathet
J står för julmålet: komma under 65 kg
K står för kilon jag tappat: 12
L står för min längd: 167 cm
M står för midjemått just nu: 69 cm
N står för när jag började träna/tänka på vad jag äter: februari/mars i år
O står för område på kroppen jag är mest missnöjd med: låren!
P står för person jag beundrar: Sara
R står för receptsidor jag ofta besöker: nLife.se och tasteline.com
S står för vad jag saknar mest: förutom Stefan saknar jag att äta choklad emellanåt
T står för träningssättet som jag oftast ägnar mig åt: powerwalking
U står för uppvärmningen jag kör med: på gymmet= 5 min snabb gång + 5 min löpning
V står för vikt jag vill nå: 61kg
Å står för vad jag åt senast: frukost - grönt te plus två grova osötade mackor med lätt mjukost
Ä står för älsklingsrätt: Svårt att välja... men jag gillar allt med kyckling
Ö står för önskelista just nu: mer dinkelmjöl + roliga saker att baka med, nytt träningskort, ny sportbh, ny pilatesdvd, pilatesmatta.


Du får såklart sprida listan vidare och ändra på något om du vill... jag orkade bara inte fundera ut något bättre för tillfället.
Vore jättekul om man fick reda på vilka som gjorde listan också :-)

Inga kommentarer: