onsdag, november 29, 2006

Kycklinggryta med curry

Precis ätit. Slängde ihop något med kyckling som grund och fick riktigt lyckat resultat faktiskt.
Nu är jag mätt och glad och har fått nya krafter för dagen som innan kändes lite småjobbig och stressad.

Kycklinggryta med curry
1 stor port

En kycklingfilé
En halv paprika
En halv lök
Lättmölk
Lite mjöl till redning
Curry
Salt
Peppar
Ev. buljongtärning
Ev. jordnötter

Genomstek kycklingfilén i bitar. Skär paprikan och löken i ganska stora bitar och häll i stekpannan och bryn med kycklingen. Häll på kryddor och sedan en redning med lättmjölk och mjöl. Krydda eventuellt mer och häll på buljongtärning om det behövs (jag hade i ungefär en halv köttbuljongtärning). Färdigt! Servera till fullkornsris, sallad och strö eventuellt jordnötter över (jag hade en matsked). Går säkert att ha i mycket mer, t.ex. champinjoner och banan. Men hade inte det hemma så det fick bli utan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du är som lagar sån mat!
För mig blir det nog bara en burk tonfisk :(

TopLook - Jen

Anonym sa...

Ja, vad gått det ser ut. Alla gör så mycket gott så det vattnas i munnen på mig, själv har jag just ätit nåt som inte var något att hurra för.

Ha en bra dag