söndag, september 24, 2006

Att skaffa sig vanor

Jag har hört att man måste göra någonting 21 gånger för att det ska bli en vana. Man kanske skulle pröva detta och se ifall det verkligen stämmer.

Tycker att jag har varit någolunda duktig på att motionera denna veckan, bara tisdag och fredag som jag slappade och inte gjorde någon form av motion.
Har kommit på att det egentligen är så mycket lättare att motionera nu än vad jag någonsin har tyckt. Jag till och med tycker att det är kul!

Jag har försökt att ta mina promenader på vardagarna runt 4-tiden (förutsatt att jag inte har skola då vill säga). Tar jag promenaden runt 4 betyder det att jag är hemma strax efter 5, alltså precis i tid för "That's 70's show" som jag kan njuta av i en halvtimme medans jag vilar upp mig. En perfekt morot för mig!

Jag tror absolut på att man måste belöna sig själv. Det behöver inte vara med mat, inte heller något dyrt klädesplagg eller liknande. Nej, själv belönar jag mig själv genom att kunna njuta och koppla av utan att få dåligt samvete, kanske göra en hårinpackning och bara pyssla om mig själv. Självklart är en lite fin tröja eller en härlig parfym något jag vill kunna unna mig någon gång emellanåt, men vardagslyxen är ändå den bästa.

Inga kommentarer: