torsdag, september 14, 2006

Insikt

Tittade på "Du är vad du äter" på tv3 förrut. I dagens avsnitt träffade Anna Skipper en tjej som blivit överviktig genom att smygäta. Insåg när tjejen berätta om sitt smygätande att det är precis samma sak som jag har gjort för att gå upp i vikt.

Jag kunde på kvällen när ingen var i närheten smyga ut i köket, sakta öppna köksskåpet så att ingen hörde och där leta fram en godispåse att äta ur. Kalla kakor från frysen var också en höjdare som ofta slank ner. Eller då det var fika som jag skulle förbereda, eller plocka undan efter, åkte gärna en extra bulle eller kaka ner.

När jag flyttade hemifrån för drygt två år sedan behövde jag inte längre smyga inför någon annan, men ändå fortsatte jag att smygäta inför mig själv. Vem försökte jag lura egentligen? Som om det inte skulle syns på min kropp bara för att ingen annan har sett vad jag har stoppat i mig.

Nej! Det är slut på smygätandet för min del. Men ändå småäter jag ibland. Dumt! Nu är det dags att sluta med det också!

Inga kommentarer: