torsdag, september 07, 2006

Nio funderingar

Nio små funderingar som jag ska försöka tänka ut svaren på inom kort... eller om någon vill hjälpa mig?
  1. Varför är det så svårt att äta nyttigt och vara social samtidigt?
  2. Vad är det bästa alternativet att köpa då man vill gå på kafé?
  3. Varför är det så lätt att hitta på ursäkter till att INTE träna, fast att man vet hur härligt det känns efteråt?
  4. Hur kommer det sig att man kommer på att man måste äta först då man är dunderhungrig?
  5. Varför har det blivit ett sånt hysteri över bantning?
  6. Varför känner man sig ibland inte mätt förrens man ätit något sött, hur mycket mat man än äter?
  7. Varför är träningskort på gym dyrt?
  8. Hur gör man för att få i sig mer vatten på en dag?
  9. Varför blir man mer sugen på feta och söta bakverk och godis bara för att man vet att man inte "får" äta det?

2 kommentarer:

Mi sa...

Ja du Jessica, de där frågorna har jag också funderat över en hel del. Men på nummer två har jag hittat en lösning: en slät bulle eller bara en småkaka. Vet inte hur många kalorier en slät bulle innehåller, men det är ju i alla fall mindre än i kanelbullar etc.

Jessica sa...

mea: *ler* Skönt att man inte är ensam om sina funderingar. Ja, det låter vettigt tycker jag! Ska på fika imorgon så jag får se vad jag kan hitta för något... fast jag kan iförsig ha min unnarstund imorgon också så behöver jag inte fundera utan unna mig något smarrigt istället ;-)