söndag, september 24, 2006

Kommande veckas mat

Något i stil med detta kanske det kan bli

Måndag

Lunch: Lätt falukorv i ugn + potatismos
Kvällsmat: Grova scones + te

Tisdag
Lunch: Fläskfilé gryta med bl.a. lätt kokosmjölk, champinjoner och paprika + fk.ris
Kvällsmat: Tonfisksallad

Onsdag
Lunch: Chili con carne
Kvällsmat: Kebabsallad

Torsdag
Lunch: Soppa
Kvällsmat: Omelett

Fredag
Lunch: Köttfärssås + fk. spaghetti
Kvällsmat: Kyckling i någon form

Lördag
Lunch: Lax i ugn + potatis
Kvällsmat: Jättepirog

Söndag
Lunch: Köttbullar + stuvade makaroner
Kvällsmat: Varma mackor

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fråga:
Varför ser jag inga middagar?
Är det meningen att du ska äta rejäl lunch och sen kvällsmat? När då?
Ska man inte äta, lite ofta och nyttigt?

Jessica sa...

Ja, jag brukar äta bra lunch och sen något lättare på kvällen. På kvällen hittar jag ju inte förbränna maten och därför tycker jag inte att man ska äta stora middagar för sent.
Men till saken hör att jag ALLTID har ätit så... ända sen jag var liten. Så jag har svårt att se att man ska äta middagar, men det kanske är något som jag måste jobba på att ändra?

Anonym sa...

Det tror jag verkligen inte! om det fungerar bra. Jag vill så gärna gå ner i vikt. Jobbar verkligen på dig. Tack för din blogg. Ska följa dina tips på alla vis. Behöver all pepping jag kan få. Skriver inte så mycket om min "viktnoja" på bloggen för den anses av endel som överdriven. Men jag har tio kilo jag måste gå ner. Tack återigen för en mycket bra blogg! / kram!