lördag, september 23, 2006

Muffinsbak

Kul att så många ville svara på min undersökning i onsdags. Finns fortfarande chans för dem som missat den ;-)

Idag efter att ha besökt stadens köpcenter blev det lite bakning. Jag slängde ihop en halv sats med "nyttiga" muffins på dinkelmjöl. Jag följde detta recept som grund men uteslöt mandel och chokladen (mest för att jag inte hade det hemma) och hälde istället i ca 3/4 dl hackade hasselnötter istället. Blev faktiskt riktigt goda! Och såå mättande! Jag gjorde bara en halv sats (gav 8 muffins) eftersom risken fanns att jag skulle äta upp allt, men jag blev helt proppmätt efter två stycken. Nästa gång ska jag prova någon annan smaksättning... men det får inte bli för ofta bara för att de inte är såå onyttiga.

Ikväll väntar en lugn tv/film-kväll med något gott att äta... vad har jag dock inte riktigt bestämt än. Minipizza står på matschemat och det lutar åt det. Men först ska jag få gjort alla mina småövningar som jag ligger efter med.

Ni har väl inte glömt att rösta på mig på bloggtoppen? ;-) Klicka på stjärnan här brevid bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag läser till socionom så jag håller för fullt på med att analysera olika toerier och metoder. Låter kanske inte så jättekul, men ganska intressant när man väl kommer in i det. Jag läste svenska förra terminen, eftersom jag gick lärarprogrammet då, men det kändes inte riktigt rätt. Grammatik är ingenting för mig! Lycka till själv med viktnedgången, de där muffinsen lät väldigt goda!
Kram Nina