tisdag, september 12, 2006

Nyttiga kakor?!

Jag har alltid sett alla former av bakverk som väldigt onyttiga, i allafall från dess att jag börjat tänka på vad maten jag äter verkligen innehåller. Ändå är kakor något som jag har svårt att motstå... speciellt när jag är hemma hos föräldrarna och det är dags för fika.

Har ändå hittat några recept som otroligt nog ÄR nyttig (sägs det i allafall... och kollar man på innehållet så kan jag inte annat än hålla med). Måste verkligen pröva en hel drös snart för att se om de är lika goda som de låter! Risken är väl bara att jag äter för mycket av det... för det är ju inte bra att äta för mycket av något, oavsett hur nyttigt det än må vara.

Hur låter detta tycker ni?

Mandelostkaka (från gi-metoden.nu)
Tastelines lätta smulpaj (från tasteline.com)
Mellanmålsbars (från nLife.se) - Ska jag göra inom några dagar
Cheesecake med ananas (från gi-metoden.nu)
Enkel passionsfruktsorbet (från tastline.com)
Frozen yoghurt (från nLife.se)
Tastlines lätta chokladmousse (från tasteline.com)
Cheesecakeglass (från helenas-web.nu)
Kaffe & mörk choklad i samma muffins (från nLife.se)

oj oj! Jag kan inte titta på mer recept.. blir för sugen ju! Men det finns uppenbarligen BRA recept på smarriga saker! Så varför inte baka lite själv och bjuda på istället för att gå och köpa den där kakan i affären?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mellanmålsbarsen är supergoda! gjorde såna igår:)

Jessica sa...

linnea: Åh! Då ska jag verkligen se till att göra dem snarast! :-)