fredag, oktober 20, 2006

Att plugga och vilja småäta

Är inte här egentligen. Egentligen pluggar jag för fullt och är nästan klar med mitt arbete. Eller? Nej, inte på långa vägar. Jag sitter här och försöker hela tiden dra mig för att skriva med en önskan om att arbetet helt plötsligt skulle vara helt färdigt utan att jag skulle behöva anstränga mig det minsta. In my dreams!

Har kommit fram till att skolpluggandet gör att jag mer än någonsin vill sitta och småäta. Äter jag något kan jag ju inte skriva och har därmed en giltig förklaring till varför jag inte knapprar på datorn eller har pennan i handen. Jag känner en ständig hunger efter något att knapra på, fast magen hela tiden säger att den är full och inte vill ha någonting mer i sig.

Dumma skolarbete som skall ta sån tid! Dumma kurs som hette så fint "läskurs" men i grund och botten går ut på att vi ska skriva. Dumma väder som gör att det blir alldeles grått ute och man nästan behöver tända mitt på dagen. Dumma Jessica som inte sätter fart fast att hon vet att hon borde.

Har någon av er läst en eller flera av Karin Alvtegens böcker är ni mer än välkomna att diskutera de med mig.

Och stort TACK till alla er som är så gulliga och röstar på mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller faktiskt på med en av hennes böcker precis, skam. Älskade skuld så jag hoppas att den här ska vara lika spännande!