torsdag, oktober 05, 2006

Morötter

Sist jag vägde mig (25/9) låg jag 5-6 kilon ifrån det mål som jag satte när jag började min kamp i början av våras. 5-6 kilon låter ju inte så mycket men de verkar betydligt svårare att bli av med än de 5-6 första kilona, av förklarliga anledningar. Ska ställa upp små morötter för de sista kilona för att peppa mig ytterligare.

  • - 1 kg
    Någon god kaka eller choklad! (längtar!)
  • - 2 kg
    Minispa hemma (mysigt att verkligen ta sig för och göra det någon gång)
  • - 3 kg
    Ostbågar! (shit så längesedan jag åt det!)
  • - 4 kg
    En ny parfym (inte köpt någon på evigheter)
  • - 5 kg
    Öppet... (kom inte på något bra just nu)
  • - 6 kg i MÅL!
    Ett besök hos frisören väntar. Klippning och slingning? (oooh! Blir nervös av att bara tänka på det)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det låter ju jättebra att sätta upp små morötter. Det går inte så bra för mig just nu, men kanske ska prova detta. Är det ok om jag tar efter din ide i min blogg?
Fortsatt lycka till!
Kram Nina

Cecilia sa...

Farligt att ha choklad och ostbågar som belöning, men jag förstår dig jag längtar så. Jag ska nog planera in ett lite choklad nästa vecka...

Jessica sa...

Nina: såklart att du får! Tack och kram! :-D

Cecilia: ja jag vet att det kanske inte är så bra belöningar... men samtidigt får det mig att längta och pressa mig mer... förhoppningsvis. :-)

Anonym sa...

HAHA, jag ska själv slå mitt stegrekord någon dag tänkte jag ;-)

Nu ligger min utmaning ute, vågar du anta den? ;-)

(jättebra ide med dina belöningsmål! btw! )

Mi sa...

Bra att du gjort en belöningslista, det tror jag är viktigt att ha! Jag har en i huvudet som jag tänkt skriva ner men inte gjort ännu, nu blev jag inspirerad av dig att göra det. Hoppas att du snart får unna dig din första belöning!