lördag, oktober 07, 2006

Dagens lunch - Fiskburgare


Tog mod till mig och prövade någonting nytt till dagnes lunch.
Slängde ihop ett par fiskburgare. Följde inget specifikt recept utan gjorde på måfå.
Smaken var det inget fel på. Men de blev lite söndriga eftersom jag glömde slänga i ägget som jag hade tänkt. Dessutom gjorde jag en superenkel dressing som faktiskt blev kanongod!

Fiskburgare på ett ungefär
2 port.

Finhacka en liten liten lök, häll på lite ströbröd och lite mjök och låt det bli lite tjockare.
Under tiden mosar du ca 200 g fisk (ex. torsk) med t.ex. en mixerstav.
Rör ihop fisken och lökblandningen med kryddor och ägg. Jag använde mig av salt, vitpeppar, lite citronpeppar och finhackad färsk dill.
forma färsen till burgare och vid behov doppa dem lite i ströbröd. Mina blev väldigt blöta så jag fick trycka ut lite vätska.
Stek i panna med olja i på medelvärme tills de känns fasta.

Superenkel fiskdressing
Blanda minifraiche, finhackad färsk dill och citronpeppar... smaka av. Mums!

Inga kommentarer: