torsdag, oktober 19, 2006

Slappar torsdag -uppdatering

Maten
Frukost:
en stor grov macka med lätt norrbodakorv + te
Lunch: Sparrissoppa + crutonger + varma räkor med dill + knäckemacka med lättost
Mellanmål 1: Varm choklad (gjord på lättmjölk, kakao och fruktsocker som värmts i mjölkskummare) + två små "dinkeltekakor" (även kända som pitabröd) med lätt norrbodakorv + en karamell (typ marianne)
Kvällsmat: 3 Fiskburgare + fk. hamburgebröd + sallad + fiskdressing (dock gjord på minifraich istället för lätt creme fraich som det står i receptet)
Mellanmål 2:
12 stycken vindruvor

Träningen
Stegräkning: 6.650(totalt: -61.250)
Sidböj: 100 (-600)
Rumplyft: 100 (-300)
Situps: 250 (-600)
+ gymmet (27/65)

Morgondagens önskemotion
En långpromenad + ett pilatespass

Egna tankar och slutsatser
Skönt att börja dagen med ett gymbesök. Dock trodde jag att jag skulle vakna till så jag skulle fått plugga massor på eftermiddagen, men icke!
Maten har varit okej.. dock stor portion med fiskburgare! Kunde i allafall tagit två bröd istället för tre. Dumma jag! Jag ska, jag ska, jag SKA göra lite småövningar strax... är dock helt slut! Trots att jag knappt gjort något under hela dagen. Sova tidigt och upp och plugga imorgon istället. Ni får räkna med färre inlägg imorgon... och skriver jag lika många inlägg eller fler så får ni säga till mig på skarpen att plugga istället. Detta håller inte!

2 på 2 -redovisning
Dagens uppdrag var ju att göra 100 situps och titta på "Du är vad du äter". Båda är genomförda och klara!

Uppdatering 23.57
På hög tid att krypa ner i sängen för att ha ork att göra allt som är tänkt imorgon.
Blev en del småövningar i allafall nu på kvällen så jag är ganska nöjd med dagen.
Natti!

Passa på att skriva kommentarer och rösta nu när jag inte ska skriva så mycket imorgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har varit duktig med träningen idag! Jag gillar också att gymma på morgonen. Det är en skön start på dagen. Vad pluggar du till? eller det kanske du redan har skrivit om, missat det iaf?!

Jessica sa...

Annelie: Ja visst är det! Tror faktiskt inte att jag har skrivit vad jag pluggar till *ler*. Läser till gymnasielärare i allafall, svenska och matte. Läser SV 41-60 (C) för fullt nu.

Anonym sa...

coolt! Själv läser jag till lärare för gundskolans senare år..i just matte och svenska. Inte en så vanlig kombiantion trots allt =)Har bara ett år kvar nu!! Sååå skönt

Jessica sa...

Annelie: Nä! Vad fräckt! Är lite smånervös inför matten... ska börja till våren med första kursen. Men det löser sig säkert förr eller senare :-)
Lyckost som bara har ett år kvar! Själv har jag 2,5 år kvar *suckar högt*
Har du någon blogg själv förresten?

Anonym sa...

Det går nog bra med matten för dig! Nej, jag har ingen blogg, känner att jag inte har tillräckligt att komma med. Däremot så läser jag gärna andra bloggar

Jessica sa...

Okej :-) Du är välkommen att fortsätta läsa så länge du har lust.
Jag har inte så mycket att komma med själv, men det är en bra sporre. Lycka till med pluggeriet.