söndag, oktober 22, 2006

Fuskvägning

Godmorgon/god förmiddag!

Har hittills inte kommit så lång denna dagen, frukosten avklarad och har precis gjort mig redo att börja plugg ett par timmar (läs max en timme koncentrerat). Att man kan bli såhär skoltrött var det längesedan jag upplevde... tror faktiskt inte det var sen jag gick i gymnasiet, men det kanske har sin förklaring i att detta arbete känns mer som något man skulle kunna ha slängt ihop på den tiden.

I allafall, tidigare under dagen var jag dum nog och fuskvägde mig såhär en dag innan min vanliga vägnings- och mätningsdag. Vågen visade runt + 1kg! Jag som tycker att jag har skött mig ganska bra denna veckan och för en gångs skull fått in någon form av träning varje dag hittills. Varför går man då upp för?

I eftermiddag kommer några vänner hit och jag har lovat att bjuda på äpplepaj, vilket jag verkligen hade sett fram emot. Men nu känns det som om jag ska låta dem äta upp hela pajen och nöja mig med en kopp grönt te istället.

Lite morgongnäll.. sorry!
Muntra upp mig istället genom att rösta vettja!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ah det är säkert ingen fara, du kan ha mycket vatten i kroppen och om du har tränat mycket så kan det vara muskler. Unna dig lite paj :)

Anonym sa...

Men sköter man sig en vecka syns det ju på vågen typ nästa. Så jag tycker att du ska äta paj´jag! ;)

Cecilia sa...

Jag har också haft lite motgång på nergångs planet fast jag har skött mig bra och motionerat mycket. Alla säger att resultatet kommer, så vi får väl lita på det...

Anonym sa...

Man ska inte fusk väga sig!!!!! :)
De är ju så de är, man pendlar ju upp och ner varje dag nästan. Därför jag alltid gett upp förr, eftersom jag ibland gått upp 1,5kg sen dagen innan. men sen jag slutade med de så funkar de ju bra, och fast man går lite upp och ner så är de ju ändå oftast minus på vägdagen (denna gången har jag ju haft tur, varit minus varje vägdag) Du kan ju alltid unna dig nyttig paj, du såg receptet på hallonpajen jag hade va!? Du kan ju sätta äpplen istället :) då kan du äta med gott samvete ju. Ha en bra kväll.

kram

Anonym sa...

Jag väger mig varje dag, jag kan inte låta bli. Jag tycker inte att man ska behöva göra. Jag är glad att det bara blir en gång per dag iallafall.
Ta inte viktuppgången så hårt (lätt för mig att säga). Jag skulle nog känna likadant.
Under sin viktnedgång går man alltid upp någon gång.
Kram

Anonym sa...

Glöm aldrig, muskler väger mer än fett. Och det där stämmmer verkligen. Har tränat hårt på gym nu de senaste 5 månaderna, och under denna korta period har jag gått upp 7 kilo. men utseende mässigt ser det ut som jag tappat...... så oroa dig inte:)