tisdag, oktober 31, 2006

Dåligt samvete...

Var så glad förrut och kunde till och med tillåta mig själv att känna mig snygg!
Men hmm... så åt jag choklad!! Varför? Ingen aning?
Jo förresten... det fanns öppet i kylskåpet så jag åt upp det som fanns.
Små aladdin chokladhjärtan.. en bit var uppäten sen innan av de 50 gramen men nu är alla bitar borta.
Var ju inte så mycket men jag får ändå dåligt samvete och mår illa.. Fy! Önskar nästan att jag hade kvar min spy-reflex men den är bortarbetad... kanske bra det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, tur att spyreflexen är borta för de är ingen lösning!

Ett tips är att aldrig ha gosaker hemma så du kan bli frestad, och om du blir sugen ha då hemma mörk choklad med minst 70% kakao. Kan de funka tror du?

Anonym sa...

Jag har inte heller något onyttigt hemma, vet hur lätt det är att falla i fällan. Tyvärr tycker jag inte att 70 % choklad är god, men däremot dom små aladdinhjärtan som du skrev om... skulle kunna äta en hel kartong. Bäst att se till att inte ha dessa hemma framöver! Även för dig! :)

Elca sa...

Nej, nej, inte spy, inte bra alls.

I mitt kylskåp finns alltid numera chilitryffel. Inte speciellt nyttigt alls, men det är mörk choklad och man blir nöjd efter en bit. För det mesta. Resten av tiden ber jag sambon vakta kylskåpet så jag inte överdriver.

Anonym sa...

Det är så bra att du inte har kvar din spy-reflex. Det dummaste du kan göra är att börja med det igen! Några chokladbitar spelar ingen roll. Det är bara att försöka låta bli dem nästa gång!!
Kram Nina

Anonym sa...

Håller med tidigare talare att det är bra att spyreflexen är bortarbetad!
Jag förstår hur det känns men nästa gång kanske du kommer ihåg det innan så kanske du bara tar 1 och njuter av den istället?!
Kram på dig tjejen, och det är klart att du ska känna dig snygg, där du ju!!