lördag, oktober 07, 2006

Stå emot!

Mina morötter har redan räddat mig en gång... kanske får de tillfälle att göra det fler gånger.
När jag tidigare idag besökte affären blev jag lite småsugen på choklad, vilket inte är helt ovanligt. Började titta på alla möjliga chokladbitar, läste innehållsförteckningar och valde till slut en choklad med 85% kakao, vilket var den med det högsta jag kunde hitta. Påväg mot kassan stannade jag mig själv och tänkte min min lilla lista med belöningar. Det är ju inte tid än att få unna sig choklad!
Istället tog jag mitt förnuft till fånga och gick tillbaka och la ifrån mig chokladen och fortsatte sedan stolt till kassan utan att ha köpt något onyttigt alls! Härlig känsla det där när man lyckas motstå sina frestelser. Den vill jag känna flera gånger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte dåligt! Jag har inte lika stark självdisciplin, det slank ner en påse ostbågar när jag var på ICA.. men är det lördagsgodis så är det =D

Cecilia sa...

Gud va duktig du är! Det är verkligen det som kallas discipline.