torsdag, oktober 19, 2006

Ursäkter och undanflykter

Tidigare har jag haft alla möjliga ursäkter och undanflykter till att inte träna. Egentligen rätt kassa ursäkter. Nu har jag helt ändrat inställning. Visst kör jag med undanflykter ibland när orken tryter men nu använder jag istället träning SOM ursäkter till att inte göra det jag borde, d.s.v. plugga och skriva klart mina skolarbeten.

Pratade med min träningskompis Anneli under tiden som vi var på gymmet förrut idag och vi lovade oss själva, och varandra, att sätta oss ner nu under eftermiddagen och få gjort lite på skolarbetet som skall vara klart nästa vecka. "Ja, fram till fyra då.. för sen måste jag ut på promenad", kom jag med då. Då fick hon mig att inse att det inte fungerar att köra med ens träning som ursäkt för att inte plugga. Förr eller senare sitter man där dagen innan inlämning med paniken ända upp i halsen.

Så, jag ska försöka sluta använda mig av både träning och bloggande som undanflykter till att göra mina måsten och istället får jag väl helt enkelt se det som en belöning.
Med detta sagt ska jag inte blogga (eller ens kolla in hur många som har läst, och förhoppningsvis lämnat en kommentar) förrens jag har skrivit minst en sida till och promenaden får vänta tills minst tre sidor är färdigskrivna i mitt Karin Alvtegen-arbete.

1 kommentar:

Anonym sa...

Recept på taccolasagnen kommer under kvällen! Det blev supergott.

När jag ser dina böcker...jag har läst allihop nu när vi var på Kreta. Verkligen jättebra! Har du läst dom än eller är det på G?