måndag, oktober 16, 2006

Matschema

Måndag
Lunch: Kassler + ris + champinjonsås
Kvällsmat: Omelett

Tisdag
Lunch: Panerad fisk + potatismos + fiskdressing
Kvällsmat: Tonfisksallad

Onsdag
Lunch: Lövbiffsgryta + pasta
Kvällsmat: Vad som bjuds på sittningen

Torsdag
Lunch: Soppa
Kvällsmat: Fiskburkgare + fiskdressing

Fredag
Lunch: Fisk av något slag (ex. lax i ugn + potatis och fiskdressing)
Kvällsmat: Fullkornspaj (ex. spenat, fetaost och skinka)

Lördag
Lunch: Lasagne
Kvällsmat: Hemmagjord pizza på dinkelmjöl

Söndag
Lunch: Kyckling av något slag
Kvällsmat: Tonfisksallad + ägg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att skriva upp vad man ska äta så de inte bli någon "panik" mat. Jag jobbar ju själv med vikten och kan rekomendera att du äter sallad och något fiberrikt till varje måltid ( de kanske du redan gör) dels renar ju fiberrik kost tarmarna och man får ett bättre näringsupptag sen så behåller man mättnadskänslan längre, funkar jätte bra för mig. Allas kroppar funkar ju olika och metoder som funkar för vissa funkar ju inte alltid för en själv. Detta fick jag dock som tips av min (mag)läkare :) Tack för besöket på min blogg! kom gärna tillbaka.

Jessica sa...

fialotta: tack för tipset!
Sallad försöker jag få i mig till varje måltid (fast att jag inte alltid skriver upp det på matschemat) men fibrer är jag sämre på. Men det måste jag absolut försöka bätta mig på! Tack för besöket själv :-)