måndag, oktober 09, 2006

Mål nr 1 samt belöning

Idag var det vägning och mätning.
Måttbandet visade ingen skillnad men vågen visade däremot - 1kg!
Kändes skönt att se det. Äntligen ett steg i rätt riktning.
Morgondagen startade med ett pilatespass som planerat.
Promenaden på eftermiddagen utbyttes till en runda på stan med tjejerna för att leta lite födelsedagspresenter till några andra vänner.
Tjejerna blev godissugna och vi gick in i stans största godisaffär. Jag unnade mig att inhandla fem väl utvalda godisar... jag hade ju faktiskt nått mitt första mål och skulle få unna mig något enligt mina morötter.

På kvällen blev det kak-kalas hos en annan kompis. Blev bjuden på en uuurgod kaka med aftereight och grädde. Tog en lagom stor bit och tog inte om när de andra gjorde det.
Jag kände mig nöjd och ska INTE ha dåligt samvete för att jag både ätit godis och kaka idag. Nej, idag ska jag bara vara glad och tänka att jag inte ska vara så hård mot mig själv så jag mår dåligt på så vis istället.

Under det lilla kalaset fick även jag paket! Vilka gulliga vänner man har då. Haha var ju nästan fyra månader sedan jag fyllde år. Fick två fina gröna muggar och ett matchande kakfat i två våningar. Superfint! Kakfatet får dock vänta till att agera kakfat lite och jag ska använda det som fruktfat istället. Perfekt eftersom jag inte hade något bra tidigare.

Förresten så har ni väl inte glömt att rösta på min blogg? ;-)

2 kommentarer:

Mi sa...

Grattis grattis, vad roligt med ett helt kilos viktminskning! Självklart kan du då unna dig att äta lite onyttigt en dag utan att få dåligt samvete. Snyggt kakfat!

Jessica sa...

Tack mea! Ja, jag är jätteglad för kakfatet! :-D Men får som sagt agera fruktfat ett tag till ;-)