onsdag, oktober 18, 2006

Topplistor hit och dit

Jag har börjat fundera på varför jag så gärna vill hamna högt upp på alla blogg-topplistor som finns?
Av vilken anledning vill jag det? Är jag bara en tävlingsmänniska som helt enkelt vill vinna och synas? Eller finns det någon annan anledning?

Efter ett visst tänkade kom jag fram till att det inte bara beror på att jag gillar att synas utan att det framförallt är en press för mig själv.
Kommer jag högt upp på listorna betyder det att folk kollar in min blogg och dessutom att kanske fler kommer pöå besök. Och är det många som läser så får jag mer press på mig att sköta mig.
Så i grund och botten beror det alltså på att jag vill få mer press på mig själv för att på så vis inte fuska. Vilken självdiciplin man har då... not!

Med detta sagt kan nu ju rösta på dessa ställen ifall ni har lust ;-)
bloggtoppen
bloggrankers
bloggportalen

Inga kommentarer: